بازاریاب شبکه ای قانونی -نتورک مارکتینگ-آموزش اصول وفنون بازاریابی شبکه ای

آموزش بازاریابی شبکه ای - صنعت نتورک مارکتینگ-بازاریابی شبکه ای قانونی- mlm-فروش مستقیم-آموزش کسب و کار اینترنتی (کاملا تصویری)

بازاریاب شبکه ای قانونی -نتورک مارکتینگ-آموزش اصول وفنون بازاریابی شبکه ای

آموزش بازاریابی شبکه ای - صنعت نتورک مارکتینگ-بازاریابی شبکه ای قانونی- mlm-فروش مستقیم-آموزش کسب و کار اینترنتی (کاملا تصویری)

سوال‌ چیست‌؟

سوال‌ چیست‌؟

گاهی‌ سوالات‌ در قالب‌ ایراد و یا نفی‌ ظاهر میشوند به‌ جای‌ اینکه‌ عقب‌ نشینی‌ کنید به‌سوالات‌ خوشامد بگویید، چرا که‌ سوالات‌ می‌توانند موقعیتی‌ را فراهم‌ آورند تا مشتری‌ باداشتن‌ اطلاعات‌ بیشتر و دقیق‌تر، تصمیم‌گیری‌ کنید. تجربه‌ نشان‌ داده‌ که‌ این‌ افراد،جدی‌تر از کسانی‌ هستند که‌ بدون‌ تحقیق‌ و به‌ سادگی‌ وارد این‌ تجارت‌ میشوند.

در واقع‌ تعریف‌ سوال‌ را در ذهن‌ خود گسترده‌تر کنید سوال‌ الزاما در قالب‌ ساختاردستوری‌ همیشگی‌ (با حالت‌ سوال‌ و پرسش‌) مطرح‌ نمی‌شود بلکه‌ می‌تواند به‌ صورت‌غیرسوالی‌ و حتی‌ به‌ شکل‌ جملات‌ خبری‌ مطرح‌ شود که‌ در واقع‌ در خود سوالاتی‌ را نهفته‌دارد. برای‌ مثال‌ می‌گویند: کمپانی‌ اگر قرار باشد این‌ همه‌ به‌ مردم‌ پورسانت‌ بدهد حتماورشکست‌ خواهد شد که‌ در واقع‌ منظور از طرح‌ این‌ جمله‌ این‌ است‌: سود کمپانی‌ ازکجاست‌؟

 

نحوه‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ (Answer Objections)

اول‌: خوب‌ گوش‌ کنید.

 خوب‌ گوش‌ کنید، حدس‌ نزنید.

  کاملا به‌ سوال‌ توجه‌ کنید.

  بلافاصله‌ عقیده‌ خود را ابراز نکنید.

  با تمام‌ وجود و از قلبتان‌ صحبت‌ کنید.

  هیچ‌ وقت‌ سخن‌ طرف‌ را قطع‌ نکنید.

خوب‌ گوش‌ کردن‌ یک‌ مهارت‌ است‌، این‌ مهارت‌ را با پشتکار تمرین‌ و اجرا کنید.

    

  

دوم‌: سوال‌ را دقیقا مشخص‌ کنید.

  سوالات‌ ممکن‌ است‌ در قالب‌ جملات‌ خبری‌ بیان‌ شوند ولی‌ در حقیقت‌ سوال‌ هستند.

 آنها راجع‌ به‌ چه‌ چیز از شما سوال‌ می‌کنند.

 قصد پنهان‌ آنها واقعا چیست‌؟

اگر لازم‌ بود سوال‌ کنید تا مطمئن‌ شوید نقطه‌ نظر واقعی‌ وی‌ چیست‌، سعی‌ کنیدبیشتر به‌ قصد وی‌ دقت‌ کنید تا به‌ نحوه‌ سوال‌ کردن‌ او یعنی‌ پشت‌ نقاب‌ را ببینید. اگرمطمئن‌ نیستید که‌ سوال‌ واقعی‌ چیست‌ باید آنچه‌ را حدس‌ می‌زنید بازگو کنید و سپس‌ ازآنها بپرسید که‌ آیا درست‌ حدس‌ زده‌اید یا خیر.

 

سوم‌: توجه‌ و درک‌ از خود نشان‌ دهید.

همین‌ که‌ از ماهیت‌ واقعی‌ سوال‌ مطمئن‌ شدید درک‌ و احترام‌ خود را نشان‌ دهید باآنها همدردی‌ کنید و به‌ آنها بگویید که‌ دقیقا می‌فهمید که‌ چگونه‌ فکر می‌کنند و چه‌احساسی‌ دارند سعی‌ کنید آنها را با تمام‌ وجود قبول‌ کنید یعنی‌ پذیرای‌ نقطه‌ نظر آنهاباشید هر چند که‌ با آنها موافق‌ نیستید، برای‌ این‌ کار کافی‌ است‌ خود را در جایگاه‌ آنها قراردهید در این‌ صورت‌ می‌توانید به‌ راحتی‌ به‌ آنها و افکارشان‌ احترام‌ بیشتری‌ بگذارید حالاهر دو در یک‌ جبهه‌ قرار دارید و پذیرش‌ بیشتری‌ نسبت‌ به‌ هم‌ نشان‌ می‌دهید.

 

چهارم‌: مثال‌ بزنید.

بهترین‌ راه‌ برای‌ پاسخ‌ به‌ سوالات‌، تعریف‌ یک‌ داستان‌ یا مثال‌ واقعی‌ درباره‌ کسی‌است‌ که‌ دیدگاه‌ و نقطه‌ نظر مشابهی‌ با وی‌ داشته‌ و در حال‌ حاضر فرد موفقی‌ است‌ در این‌شرایط‌ مشتری‌ با مقایسه‌ خود و شخصی‌ که‌ دل‌ نگرانی‌ها و موقعیتی‌ مشابه‌ داشته‌می‌تواند خود را در جایگاه‌ او قرار داده‌ و نسبت‌ به‌ توانایی‌های‌ خود بیشتر اطمینان‌ پیداکند.

 

پنجم‌: مطمئن‌ شوید که‌ توانسته‌اید به‌ سوالات‌ آنها پاسخ‌ داده‌اید.

مطمئن‌ شوید که‌ حتما تمام‌ نقطه‌ نظرات‌ وی‌ را تامین‌ کرده‌اید و برای‌ نگرانی‌ هایش‌راه‌ حل‌ هایی‌ ارایه‌ داده‌اید، در صورتی‌ که‌ هنوز سوالاتی‌ باقی‌ مانده‌ با در نظر گرفتن‌اصول‌ بالا به‌ تمامی‌ آنها پاسخ‌ دهید.

 

از سوال‌ نترسیم‌!

در ابتدا وقتی‌ برای‌ دعوت‌ به‌ سراغ‌ مردم‌ می‌رویم‌ تا با اشتیاق‌ تمام‌ این‌ تجارت‌ را به‌آنها معرفی‌ کنیم‌ نگران‌ آن‌ هستیم‌ که‌ مبادا نتوانیم‌ از پس‌ سوالات‌ آنها برآییم‌ و در نتیجه‌وارد سیستم‌ نشوند اما نکته‌ اینجاست‌ که‌ هر چه‌ برای‌ جوابگویی‌ به‌ سوالات‌ از قبل‌آماده‌تر باشیم‌ نگرانی‌ ما از مواجهه‌ با آنها کمتر خواهد شد.

همیشه‌ علت‌ سوال‌ کردن‌، دانستن‌ نیست‌.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.