چه لذتی دارد آن لحظه ای که بعد از پیگیری های مداوم، مشتری احتمالی شما به درخواست شما «بله» می گوید. شما از آنها می پرسید آیا مایلند محصولات و یا خدمات شما را بخرند و یا آنها مایلند با کمک شما تجارتی از آن خودشان بسازند و آنها می گویند: «بله» . وقتی کلمه «بله» را می شنوید، جشن بگیرید و شادی کنید. همسرتان را ببوسید، بچه ها را بغل کنید، و خدا را شکر کنید. شادی سر دادن به خاطر شنیدن «بله» ی مشتری احتمالی، کمک روانی بزرگی به شما می کند. این کار فقط جنبه تأکید بر کار خوب و موفقیتآمیز شما را ندارد، بلکه یادآورِ این نکته به خودتان است که به عنوان یک بازاریاب شبکه ای توانایی و مهارتهای لازمه موفقیت را دارید. این کار همچنین عقیده شما را قوی تر می کند، به امیدتان می افزاید و به شما قوت قلب می دهد تا مجدداً گوشی را بردارید و به مشتری احتمالی دیگری زنگ بزنید و او را دعوت کنید.
از زبان زیگ: مزایای امر فوق، یعنی ادامه دادن به تماسهایتان حتی بعد از انجام یک فروش، پیداست .شما با این کارتان در حقیقت سرعتی را که در ابتدا داشته اید حفظ می کنید. خصوصاً اینکه حالا اعتماد به نفستان بالاتر رفته، هیجان و اشتیاقتان بیشتر شده، چهره تان بشاش تر شده و خواه ناخواه مَنِشی مهربانانه تر و دوستانه تر پیدا کرده اید و بنا به همه این دلایل می توانید سرعت اولیه را حفظ کنید . به هیچ وجه تصور نکیند اکنون وقت آن است که استراحت کنید یا پا روی پا بیندازید و در حالی که فنجانی قهوه در دست دارید نیشتان را به خنده باز کنید و از موفقیت نهایی تان داد سخن بدهید! هرگز!
مثلی قدیمی می گوید:« تا تنور داغ است، نان را بچسبان!» هیچ وقت فراموش نکنید اگر محصول شما محصول درجه یک و بسیار خوبی است که می تواند مشکل بسیاری از افراد را حل کند و فرصت تجاری پیشنهادیتان مزایای خوبی دارد، پس هدفتان همواره باید تماس بیشتر و انجام فروش بیشتر باشد.
در نتیجه، افراد بیشتری از کالاها و خدمات و فرصت شغلی شما بهرهمند خواهند شد. این یعنی یک موقعیت واقعاً برنده-برنده ؛ بنابراین، فراموش نکنید بعد از هر فروش سعی در انجام فروش دیگری داشته باشید.
ما دوست داریم کلمة«بله» همیشه در گوشتان طنین افکن باشد؛ به همین دلیل، در این قسمت به شما نشان خواهیم داد که پیگیری رمز موفقیت است. ساختن یک مجموعه موفق در بازاریابی شبکه ای مستلزم پیگیری مکرر مشتری های احتمالی است. تکرار و تکرار و تکرار! بسیار به ندرت اتفاق می افتد کسی در اولین پیگیری اش«بله» بشنود- گرچه همان طور که در ادامه توضیح می دهیم، این اتفاق چندان بعید نیست، در حقیقت، بازاریابی شبکه ای مثل پرتاب دارت است؛ هرچه تعداد بیشتری دارت پرتاب کنید، احتمال اصابت به هدف بالاتر می رود. به همین منوال، در بازاریابی شبکه ای هم اگر منتظر شنیدن جواب«بله» هستید، باید بازی بازاریابی شبکه ای را یاد بگیرید. فراموش نکیند: کسی که دارت را به مرکز هدف می زند، قبلاً بارها و بارها به هدف نزده است!
نویسنده: زیگ زیگلار