
تنها چیزی که در بازی اعداد نباید اتفاق بیفتد، تمام شدن مشتری های احتمالی است. به این معنا که شما به افرادی احتیاج دارید که با آنها درباره محصولات، خدمات و یا فرصت تجاری تان صحبت کنید. در قسمت های بعدی، برایتان توضیح خواهیم داد چگونه می توانید تعداد مشتریان احتمالی تان را برای موفقیت دربازاریابی شبکه ای افزایش دهید، اما فعلاً فقط لازم است بدانید چطور می توانید بیشترین فایده را از تلاشهایتان برای انجام فروش ببرید. به علاوه، ما قصد نداریم این تصور به شما القا شود که بازی اعداد از ماهیت رابطه- مبنا بودن بازاریابی شبکه ای می کاهد( بازاریابی شبکه ای تجارتی است مبتنی بر روابط انسانی). بازی اعداد فقط شیوه ای است برای تعیین اینکه چه کسی مایل به برقراری رابطه با شماست و چه کسی نیست. برخی افراد می خواهند محصولات یا خدمات شما را بخرند، بعضی ها مایل اند در این تجارت به شما بپیوندند و بعضی ها هم به هر دو علاقهمندند.
اما واقعیت دیگری هم وجود دارد و آن این است که بعضی ها به هیچکدام علاقهمند نیستند؛خب، اشکالی هم ندارد. اما تا به اندازه کافی وقت نگذارید و چنین افرادی را از میان بقیه کشف نکنید- تا دیگر وقت بیخودی برایشان صرف نکنید- در بازاریابی شبکه ای پیشرفتی نخواهد کرد. بازی اعداد بازیِ وقتگیرو پرهزینه ای است، خصوصاً اگر این بازی را بلد نباشید! کلید موفقیت حتمی در بازی اعداد، پیگیری مستمر است.
بسیاری از بازاریاب های شبکه ای- فقط به دلیل پیش داوری کردن- یک بار با یک مشتری احتمالی صحبت می کنند، ناامید می شوند و دیگر سر وقت او نمی روند! اما نه! این راهِ انجام دادنِ بازی اعداد نیست. عمل پیگیری کردن! که به لحاظ روانی هم تأثیر مثبت و قوی بر مشتری های احتمالی تان خواهد گذاشت، راهبردی است بسیار مهم که انجام شدنش فروش را تا حد بسیار بالایی تضمین می کند.
نویسنده: زیگ زیگلار