هیچ گاه با ذهنیت ها و برداشتهای شخصی خود از فروش، بازاریابی و روابط عمومی قدم به این تجارت نگذارید. آنها را کنار گذاشته و با ذهنی باز آماده دریافت اطلاعات لازم برای انجام بازاریابی شبکه ای از معرف و بالاسریهایتان باشید. مثلاً یکی از ذهنیتهای نادرست در بازاریابی شبکه ای این است که برای موفقیت، حجم فروش شخصی بالایی نیاز است. در حالیکه تمام آنچه نیاز دارید، اندک فروشی است که باید آن را در سازمانتان فرهنگ سازی کنید (هر کس فروش کم دارد و در مجموع حجم بالایی به فروش می رسد البته باز هم می گویم که منظور از این فروش خرید حجم خاصی از محصولات شرکت است که بخشی از آن را خود شخص مصرف می کند و بخشی دیگر را می فروشد).
نَه
کار شما در این تجارت «پیشنهاد دادن» است. پیشنهاد خرید محصول و نیز یک فرصت استثنایی تجاری. طبیعی است که عده ای آن را درک کرده و می پذیرند؛
عده ای نیز آن را درک کرده اما نمی پذیرند (که کاملاً غیر ممکن است) و متأسفانه عده ای هم، چون سنگ اند که: «نرود میخ آهنین در سنگ». پس خود را آماده شنیدن پاسخهای منفی و بطور کلی «نه» بکنید.
تمام وقت، نیمه وقت یا پاره وقت
از بزرگترین مزایای این تجارت این است که شما می توانید آن را به صورت تمام وقت، نیمه وقت یا حتی پاره وقت –به انتخاب خودتان –انجام دهید. هیچ گاه احساساتی عمل نکنید و بلافاصله از کار فعلی خود دست نکشید زیرا همانطور که تا اینجا بارها تکرار کرده ام، این یک حرفه با حقوق ثابت آخر ماه نیست و شاید برای مدتی درآمد کافی برای گذران زندگی نداشته باشید. (البته شاید هم درآمدتان از کار فعلی تان پیشی گیرد.) پس شرایط خود را بسنجید و از این مزیت بزرگ این تجارت هم بهره ببرید (برای شروع حداقل 6 تا 24 ساعت وقت در هفته کافی است. به تدریج با رشد سازمانتان، میزان فروش و در نتیجه درآمدتان رشد می کند که در این حالت نیازتان نسبت به کار قبلی و درآمد آن رفع شده و می توانید زمان بیشتری را به تجارت خانگی تان اختصاص دهید.)
ارتباطات
جان میلتون فاگ: «پایه بازاریابی شبکه ای ارتباط با مردم است. باید آنها را متحول کرده و برای پیشبرد شغل خود از آنها حمایت کنید.» کار شما صحبت کردن با مردم است؛ با نشستن روی مبل و دیدن انواع CDها و DVDها و نیز مطالعه انواع کتب و مقالات، اتفاق خاصی برای تجارت شما نمی افتد (البته اگر به صورت آن لاین کارمی کنید از این بند بگذرید). باید تعادل را بین کارهای مختلف خود برقرار کنید. آموزش ببینید و بدهید اما از آن استفاده کنید و برای استفاده از آموزشها هم باید به میان مردم بروید. پس با مردم صحبت کنید. موقعیت کاری و محصولات خود را به آنها معرفی کرده و در تصمیم گیری از آنها حمایت کنید.
هزینه ها
برای موفقیت در این تجارت باید آموزش های آن را ببینید که شامل انواع CDها، کتب، جزوات، سمینارهای مختلف و... می شود. هر یک از این ابزار، هزینه خاص خود را دارند که باید شخصاً آن را بپردازید. دقیقاً به این دلیل که موفقیت بهایی دارد. البته هزینه های دیگری هم وجود دارد مانند هزینه رفت و آمدها، تماس های تلفنی و....