در پیگیری اصل مهمی وجود دارد و آن این است که باید بارها و بارها پیامتان را به گوش مشتری احتمالی برسانید. نوآلا مک دونالد، بازاریاب شرکت کلینز در ایرلند می گوید:« ناگهان اتفاقی در زندگی شان می افتد و آمادگی پذیرش حرفهایتان را پیدا می کنند، در صورتی که قبلاً هر بار که تماس می گرفتید این آمادگی را نداشتند. مهم است که مداوم پیگر آنها باشید، با آنها تماس بگیرید، اطلاعات جدید درباره محصولتان برایشان بفرستید، یک کپی از آخرین چکتان برایشان بفرستید و ... داستانتان را بارها برایشان تعریف کنید. اما هرگز آنها را رها نکنید!» بله ، این است نگرش بازاریاب های شبکه ای موفق! آنها دست از پیگیری بر نمی دارند چون می دانند اینطوری جواب خواهد داد!
نکته : پیگیری بسیار مهم است، اما تجربه ثابت کرده فقط متعهدترین بازاریاب های شبکه ای این کار را به خوبی تمام انجام می دهند. اما چرا؟
اولاً این کار مستلزم انضباط است. باید به یاد داشته باشید که کارهای لازم در پیگیری را انجام دهید. ثانیاً پیگیری نیازمند صبر است. بسیاری از بازاریاب های شبکه ای شش ماهه از مادر زاده شده اند و می خواهند همین حالا به همه چیز برسند. اما بازاریاب های شبکه ای موفق خوب می فهمند که ایجاد رابطه احتیاج به زمان دارد؛ به همین دلیل پیه بازی اعداد را به تن می مالند.
نویسنده: زیگ زیگلار