
دو نوع مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه ای وجود دارد.
(1) مشتری جزء:
کسانی که از کالاها و خدماتی که ارائه می دهید استفاده می کنند. تنها خواسته آنها، حداقل در ابتدای کار، استفاده از کالاها و خدمات شما بصورت ماهانه است.
(2) مشتری زیرمجموعه:
کسانی که دوست دارند تجارتشان را بسازند. توزیع کنندگان در واقع دو مشتری هستند در قالب یک مشتری. اولاً آنها، مشتریان زیر مجموعه شما هستند که برای کسب راهنمایی به منظور ساختن تجارتشان به شما تکیه می کنند. ثانیاً آنها مصرف کننده کالاها و خدمات شرکت شما هستند و انها را دوباره به دیگران می فروشند. آنها هم شخصاً از کالا ها و خدمات استفاده می کنند و هم آنها را بازاریابی می کنند و به مشتریان خودشان می فروشند.
آنها در مقام توزیع کننده می توانند از شرکت به صورت عمده خرید کنند و به مشتریان خود بصورت خرده بفروشند. مشتریان جزء هم بعد از خریدن چند ماه کالاها و خدمات شرکت، اغلب تصمیم می گیرند توزیع کننده بشوند. چنین افرادی احتمالاً سریع تر موفق می شوند، چون قبلاً از مزایای کالاها باخبر شده اند و به احتمال زیاد خانواده و دوستان نزدیکشان را از مزایای کالاهای مورد استفاده اشان مطلع کرده اند. در نتیجه آنها می توانند مشتاقانه و به نحو ثمربخشی کار بازاریابی و فروش کالا را شروع کنند.
برای یک بازاریاب شبکه ای یافتن این دو نوع مشتری وظیفه ای است مستمر. بازاریاب شبکه ای باید فهرست مشتری های احتمالی شان را با دقت گسترش دهند. هر کسی که دوست داشته باشد تجارت بازاریابی شبکه ای را شروع کند یا به خرید کالاها و خدمات شرکت علاقه مند باشد می تواند به لیست مشتری احتمالی اضافه شود. این را به یاد داشته باشید که مشتریان احتمالی به اطلاعاتی نیاز دارند راجع به اینکه شرکت شما یا کالاها و خدماتش چگونه می توانند برایشان سود داشته باشد.