بازاریاب شبکه ای قانونی -نتورک مارکتینگ-آموزش اصول وفنون بازاریابی شبکه ای

آموزش بازاریابی شبکه ای - صنعت نتورک مارکتینگ-بازاریابی شبکه ای قانونی- mlm-فروش مستقیم-آموزش کسب و کار اینترنتی (کاملا تصویری)

بازاریاب شبکه ای قانونی -نتورک مارکتینگ-آموزش اصول وفنون بازاریابی شبکه ای

آموزش بازاریابی شبکه ای - صنعت نتورک مارکتینگ-بازاریابی شبکه ای قانونی- mlm-فروش مستقیم-آموزش کسب و کار اینترنتی (کاملا تصویری)

هنگام معارفه رعایت فرمایید!

هنگام معارفه رعایت فرمایید!

علاقه مند کردن شنوندگان در معارفه

در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که هنگام معارفه و سخنرانی کردن برای شنوندگانی عادی ، حرفه ای و متخصص ؛ فرد یا جمع باید به خاطر داشته باشید.  

 

 

1-  شنوندگان را هم درگیر کنید

شنوندگان هم دوست دارند که وارد ماجرا شوند، نه اینکه فقط گوش کنند و حوصله شان سر برود. شما باید به آنها برای نشستن و گوش دادن به حرفهایتان دلیل بدهید. 30 تا 90 دقیقه زمان دارید تا بتوانید توجه آنها را جلب کنید. می توانید همان تکنیک قدیمی شروع کردن معارفه یاسخنرانی با یک لطیفه را به کار گیرید. اما...شاید زیاد هم ایده ی جالبی نباشد.

اشتباه نکنید- مطمئناً دادن یک جنبه ی پر شور و شوخی آمیز به معارفه و سخنرانیتان قابل قبول است. اما اگر این جنبه را به صورت کلی وارد معارفه و سخنرانی کنید با اینکه سخنرانی را با یک لطیفه شروع کنید بسیار متفاوت است. پس بهتر است که آن را با یک سوال آغاز کنید. این تکنیک بسیار جواب می دهد. چون شنوندگان را هم وارد بحث می کند. تکنیک دیگری که گه گاه توسط بعضی معارفه کنندگان و سخنرانان به کار گرفته می شود بردن نام بعضی از اشخاص بین حضار است. گاه، اگر طرف مقابل را با نام کوچک خطاب کنید، احساس صمیمی بودن را انتقال داده اید و روند معارفه تان موثر تر خواهد بود.

 

2-  سرزنده و پر انرژی و با روح باشید

بهترین معارفه کنندگان و سخنرانان کسانی هستند که چه در حرکاتشان و چه در سخن گفتنشان پر انرژی و با روح و سرزنده هستند. خوب نیست که خود را پشت میز یا سکو پنهان کنید یا فقط در گوشه ای باستید. دفعه ی بعد این کار را امتحان کنید: وقتی برای یک گروه 20 نفره یا بیشتر سخنرانی می کنید، حین صحبت کردن بین شنوندگانتان راه بروید. هر از چند گاهی ایستاده و دستتان را روی شانه ی یکی از شنوندگان قرار دهید. با این کار باعث خواهید شد که توجه آنها به شما بیشتر جلب شده و به حرفهایتان دقیق تر گوش کنند. این کار در جلسات معارفه کم تعداد هم با نتیجه خوبی همراه است.

 

3-  صدایی تاثیرگذار داشته باشید

برای چیزی که می خواهید آن را معرفی کنید و تحویل دهید، زمان بگذارید. کسی توقع ندارد که مثل یک گوینده ی تلویزیون بیایید و بروید. باید بتوانید صدایی خوشایند ، آگاه کننده و سرگرم کننده تحویل دهید. هنگام معارفه و سخنرانی به این چهار نکته توجه داشته باشید: تن صدایتان را هر از گاهی تغییر دهید، درجه ی صدا را بالا و پایین ببرید، سرعت صحبت کردنتان را تغییر دهید، و گاه گاهی برای تاثیر گذاری بیشتر سکوت کنید.

 

4-  از کارهایی که باعث پرت کردن حواس شنوندگان می شود دوری کنید

هیچ چیز به اندازه ی این کار نمی تواند یک معارفه کننده و سخنران را خراب کند. چند وقت پیش مدیری را دیدم که سخنرانی اش را فقط به خاطر اینکه با پول خردهای توی جیبش بازی می کرد از دست داد. بعد از سخنرانی کسی درمورد محتویات سخنرانی او حرفی نمی زد، همه فقط می گفتند که چقدر از صدای جرینگ جرینگ پول خردها اعصابشان خرد شده است. کنار گذاشتن این عادت ها کار سختی نیست. گه گاه هنگام تمرینات معارفه و سخنرانیتان فیلمبرداری کنید و بعد آنرا مرور کرده و پی به عادت های آزاردهنده تان ببرید تا بتوانید آن ها را کنار بگذارید. 

 

5-  لباس مناسب بپوشید

روزی با یکی از مدیر عاملان صحبت می کردم که می گفت اولین چیزی که در برخورد با یک فرد به آن توجه می کند لباس هایش است. باید بتوانید طوری لباس بپوشید که حداقل یک پله از حضار بالاتر باشید. متوجه باشید که کفش های ارزان، شلوار جین و بلوزهای رنگی مناسب انجام یک معارفه و سخنرانی نیست. به لباس پوشیدنتان خیلی دقت کنید. رنگ لباس تأثیر بسیار زیادی بر شنونده دارد, رنگ های شاد و آرام را انتخاب نمایید و به شدت از رنگ های خنثی و بی ماهیت مانند خاکستری های بی روح بپرهیزید.

 

6-  حرف های تازه بزنید

از تکرار کردن داستان ها و خاطرات همیشگی و کهنه پرهیز کنید. حرف ها تازه بزنید. جدید ترین اطلاعات را انتقال دهید. سعی کنید در معارفه و سخنرانیتان جایی هم برای خبر های جدید و وقایع روز باز کنید. حتماً آن روز یا آن هفته اتفاق جدیدی افتاده است که در موردش صحبت کنید که می توانید از آنها قبل از معارفه و سخنرانیتان مطلع شوید. حرف ها و مطالب تکراری شنوندگان را خسته و بی حوصله خواهد کرد. حرف های جدید برعکس آنها را راغب به گوش کردن و توجه بیشتر می کند.

این فرمول را فراموش نکنید:

دادن اطلاعات و آگاهی = تغییر نگرش در فرد = تغییر رفتار فرد = تغییر رفتار جمع  ( به ویژه در آموزش ها )

 

7-  تمرین داشته باشید

چندین مرتبه تمرین کردن موضوع معارفه و سخنرانیتان می تواند باعث موفقیتتان شود چون معمولاً رقبایتان این کار را نخواهند کرد. معمولاً افراد فقط چند دقیقه قبل از معارفه و سخنرانیشان نگاهی به نوشته هایشان می اندازند، اما معارفه کنندگان و سخنرانان موفق همیشه برای تمرین و نحوه ارائه بهتر نوشته ها وقت می گذارند. یک معارفه کننده و سخنران واقعی از قبل برنامه ریزی می کند که چطور معارفه و سخنرانی خود را شروع کند ( اهمیت پیش معارفه ) و چطور به پایان برساند. می دانند که چه موقع  برخیزند و بین حضار راه بروند و دست روی شانه ی چه کسی بگذارند. می دانند که چه زمانی سکوت کرده و چه زمانی تن صدایشان را تغییر دهند. می دانند که به کجا نگاه کنند. با تمرین کردن مطمئناً معارفه و سخنرانی بهتری ارائه خواهید داد. تمرین , تمرین و تمرین

پیروز باشید ؛ با اجرای این نکات مطمئناً پیروز خواهید شد که توجه طرف مقابل، حضار و شنوندگان را کاملاً به خود معطوف کرده و معارفه و سخنرانی عالی تحویل آنها دهید.

یادتان نرود ارتباط موثر یعنی : انتقال درست پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.