
الف : تعهد به خود و خواسته های خود .ریچارد پو , نتورک مارکتینگ را در دو معنی خلاصه می کند: خواستن و تعهد
افراد را هم در سه دسته تقسیم بندی می کند
ب : تعهد به شغل و کار خود .
ج : تعهد به مجموعه ی خود و تک تک اعضای مجموعه خود .
پو , دوام یک مجموعه را در ساختن افرادی با داشتن هر سه نوع تعهد میداند و افراد را چه در جامعه و چه در مجموعه نتورک به ۳ دسته تقسیم میکند :
دسته اول :
افرادی که هر سه نوع تعهد را دارند و فقط این دسته افراد هستند که دوام یک کمپانی را تضمین میکنند ، نه قیمت پایین اولیه ورود و نه کمسیون دهی کمتر یا بیشتر .
دسته دوم :
افرادی هستند که خودبینی و خودخواهی را به تعهد به خود تعبیر میکنند و از جامعه و نتورک فقط برای پول درآوردن استفاده میکنند . این افراد تعهدی نسبت به افراد مجموعه خود ندارند و در صورتی که احساس کنند از جای دیگر امکان بهره برداری بهتر میباشد مجموعه خود را رها کرده و وارد مجموعه ای دیگر میشوند و تعهد نسبت به مجموعه خود و افراد آن را به تعصب تعبیر میکنند .
به گفته این افراد نتورک جای پول درآوردن است و به هیچ چیز نباید تعصب بیجا داشت اگر دیر بجنبی عقب میمانی !! آنها به این فکر نمی کنند که هر کدام از افرادی که وارد مجموعه آنان شده اند برای ورود هزینه کرده اند و باید نتیجه بگیرند .
دسته سوم :
افرادی هستند که نه به خود متعهد هستند و نه به دیگران . این دسته افراد در جامعه روزمرگی میکنند و در نتورک به ابزاری برای به سود رسیدن دسته دوم تبدیل میشوند . (این افراد معمولا ابزار خود را برای رسیدن به موفقیت بیشتر ، شانس و اقبال میدانند)
ما جزو کدام دسته هستیم ؟
باید خجالت بکشیم اگر جزو دسته ۲ یا ۳ باشیم!!
