-
پاسخ به یک سؤال مهم؟
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:31
پاسخ به یک سؤال مهم؟ من نفرات زیادی را پرزنت می کنم. پس چرا از کسی جواب مثبت نمی گیرم؟! اگر شما جلسات بسیاری ترتیب می دهید ولی هنوز افراد بسیار کمی به شما جواب مثبت می دهند می تواند به خاطر یکی از این سه مورد زیر باشد: 1) شما به رشته ی بالاسری های خود احترام و توجه کافی نشان نمی دهید و از وجود آنها استفاده نمی کنید....
-
چرا باید وارد سیستم یا گروه شما شوند؟
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:31
گروه بازاریابی شما چه مزایایی بر گروه های دیگر دارد؟ حقیقتِ همیشه صادق این تجارت این است که واقعاً و جداً بواسطه خواست و اراده مردم رشد می کند یعنی اگر مردم نخواهند هر چند شرکت با محصولات بزرگ و شگفت انگیز باشد کار پیشرفتی نخواهد داشت . همچنین اگر مردم واقعاً بخواهند کار کنند هیچ نیرویی مانع کار آنها نمی تواند بشود....
-
دو شیوه پرزنت کردن در بازاریابی شبکه ای
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:29
A - پرزنت ویژگی گرا B - پرزنت سودگرا ویژگی: هر چیزی است که به خصوصیات و تعاریف و مشخصات شرکت بر می گردد مثلاً اعتبارات شرکت - محصولات- ساختمان مدیریت شرکت و ... پرزنتی موفق است که سودگرا باشد. مردم کاری ندارند که صاحب شرکت متأهل است یا چند کلاس سواد دارد. یا محصولات چقدر بی نظیرند. هدف آنها کسب منافع و سود است. آیا...
-
پرس و جوی ماهرانه از مشتری احتمالی
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:29
مرحله اول:موقعیت (situation) درباره موقعیت مشتری خود اطلاعاتی به دست آورید. دربازاریابی شبکه ای این بدان معناست که بفهمید مشتری برای گذران زندگی چه می کند،سطح درآمدش چقدر است، چند فرزند دارد و امثال آن. باید مراقب این سوال های مقدماتی و اولیه باشید،چرا که آنها خیلی زود حوصله مشتری را سر می برد. مرحله دوم: مسایل...
-
پیشداوری ممنوع
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:26
پیشداوری ممنوع بعضی از افراد با تجربه و قدیمی می گویندکه باز هم نمی توانندبه سراغ بازار گرم شان بروند. من اعتبار ندارم در گذشته و در شرکتی دیگر همه کسانی که در حلقه تأثیر گذاری من بوده اند از بین رفته اند و به من دیگر اعتبار نزد آنها ندارم. بعضی ها فکر می کنند اگر اینکار را به دوستان یا اعضاء خانواده مطرح کنند مورد...
-
از آنها بخواهید افرادی را به شما معرفی کنند
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:24
از آنها بخواهید افرادی را به شما معرفی کنند یکی از هیجان انگیزترین چیزهای بازاریابی شبکه ای این است که شما الزاماً همه کسانی را نمی شناسید که اعضای خانواده و دوستانتان می شناسند. بنابراین ممکن است آنها کسانی را به شما معرفی کنند که وارد تجارتتان شوند و کلی در درآمدتان مؤثر باشند.» فرض کنید کار را به عمو علی معرفی کرده...
-
پیگیری، خود به خود موفقتان می کند
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:23
در بازاریابی شبکه ای کمتر کلمه ای به شیرینی کلمه «بله» پیدا می شود. اما رسیدن به این کلمه گاهی اوقات نیاز به پشتکاری بیش از آنچه تصور می کردید، دارد؛ و نیز به پیگیری هایی بیش از آنچه فکر می کردید؛ و به «نه»هایی بیش از آنچه در ذهن داشتید. اما مطمئن باشید همة بازاریابان شبکه ای موفق به شما خواهند گفت راز شنیدن کلمه...
-
شش تکنیک مؤثر در پیگیری
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:22
در اینجا شش تکنیک مؤثر در پیگیری را به شما معرفی خواهیم کرد. هر یک از این تکنیک ها می تواند مثل یک سُقُلمه عمل کند و مشتری احتمالی را به شنیدن حرفهایتان ترغیب نماید. 1. نامه بفرستید: برای مشتری احتمالی نامه مختصری بنویسید و در آن برای وقتی که صرف مکالمه تلفنی یا شرکت کردن در جلسه تان کرده ، تشکر کنید. می توانید کارت...
-
پیگیری جواب می دهد
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:21
در پیگیری اصل مهمی وجود دارد و آن این است که باید بارها و بارها پیامتان را به گوش مشتری احتمالی برسانید. نوآلا مک دونالد، بازاریاب شرکت کلینز در ایرلند می گوید:« ناگهان اتفاقی در زندگی شان می افتد و آمادگی پذیرش حرفهایتان را پیدا می کنند، در صورتی که قبلاً هر بار که تماس می گرفتید این آمادگی را نداشتند. مهم است که...
-
پیگیری موجب بروز عواطف متفاوتی می شود
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:20
پیگیری موجب بروز عواطف متفاوتی می شود در حین پیگیری به مشتریان احتمالی تان می گویید: (( این فرصت بهتر از هر شغلی است))؛ اما واقعیت این است که او عاشق کار خودش است. به او می گویید )) این محصول باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد))؛ در حالی که گرچه وقت در زندگی او مهم است، چیزهای مهم تر از آن همبرایش وجود دارد. بنابراین...
-
ذهنیت ها، نه شنیدن، تمام وقت، نیمه وقت یا پاره وقت، ارتباطات،هزینه ها
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:20
هیچ گاه با ذهنیت ها و برداشتهای شخصی خود از فروش، بازاریابی و روابط عمومی قدم به این تجارت نگذارید. آنها را کنار گذاشته و با ذهنی باز آماده دریافت اطلاعات لازم برای انجام بازاریابی شبکه ای از معرف و بالاسریهایتان باشید. مثلاً یکی از ذهنیتهای نادرست در بازاریابی شبکه ای این است که برای موفقیت، حجم فروش شخصی بالایی نیاز...
-
با پیگیری به دردِ فرد پی می برید
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:19
به هنگام پیگیری کردن مشتریان احتمالی، شما در واقع بسیاری از مزایای فرصت شغلی، محصولات یا خدماتتان را به آنها عرضه می کنید و احتمال دارد در هر لحظه ای از فرآیند پیگیری، یکی یا چند تا از همین مزایا بتواند یکی از نیازها و احتیاجات مشتری احتمالی را برطرف کند. ممکن است مشتری احتمالی در اولین برخورد یا نشستی که با شما...
-
تداوم در پیگیری خود به خود باعث ایجاد رابطه می شود
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:18
بازاریاب های شبکه ای کارکشته به خوبی می دانند که قبل از تبدیل کردن مشتری احتمالی به مشتری یا تو زیع کننده بالفعل، ابتدا باید با او رابطه بسازند. پیگیری مستمر مشتریان احتمالی بهترین راه برای ایجاد رابطه با آنهاست. تا وقتی که مشتری احتمالی به شما نگفته است: «من ابداً به این قضیه علاقه مند نیستم؛ دیگر اصلاً با من تماس...
-
مشتری های احتمالی خود را مرتباً پیگیری کنید
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:17
تنها چیزی که در بازی اعداد نباید اتفاق بیفتد، تمام شدن مشتری های احتمالی است. به این معنا که شما به افرادی احتیاج دارید که با آنها درباره محصولات، خدمات و یا فرصت تجاری تان صحبت کنید. در قسمت های بعدی، برایتان توضیح خواهیم داد چگونه می توانید تعداد مشتریان احتمالی تان را برای موفقیت دربازاریابی شبکه ای افزایش دهید،...
-
هر «نه» تو را یک پله به «بله» نزدیک تر می کند
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:15
مربی فروش دیگری می گوید:« وقتی جواب نه می شنوی، مأیوس نشو؛ تو فقط یک پله به پله نزدیک تر شده ای. همین» بازاریاب های شبکه ای موفق از هر مشتری احتمالی انتظار بله شنیدن دارند، اما آماده رویارویی با این حقیقت هم هستند که اکثر مردم مایل اند«نه» بگویند. نوآلا مکدونالد می گوید:« بعضی حتی با وجود پیگیری های مکرر باز هم ممکن...
-
بعضی افراد منتظر «بله» گفتن هستند!
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:14
یک مربی فروش بسیار ماهر زمانی گفت: « هرگز راجع به مشتری بالقوهات پیشداوری نکن!» عمل کردن به این توصیه تمرین می خواهد، به ویژه وقتی پای معرفی کردن کالا یا کار به افراد درجه یک می رسد:« عمو هری رو میگی؟... اون تا دلت بخواد، پول داره ؛ بعید می دونم از این کار خوشش بیاد!» «پسر عمو جیم دانشگاهیه؛ به این چیزها علاقه...
-
جواب مثبت مشتری احتمالی و فریاد خوشی!
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:13
چه لذتی دارد آن لحظه ای که بعد از پیگیری های مداوم، مشتری احتمالی شما به درخواست شما «بله» می گوید. شما از آنها می پرسید آیا مایلند محصولات و یا خدمات شما را بخرند و یا آنها مایلند با کمک شما تجارتی از آن خودشان بسازند و آنها می گویند: «بله» . وقتی کلمه «بله» را می شنوید، جشن بگیرید و شادی کنید. همسرتان را ببوسید،...
-
سوال چیست؟
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:12
گاهی سوالات در قالب ایراد و یا نفی ظاهر میشوند به جای اینکه عقب نشینی کنید بهسوالات خوشامد بگویید، چرا که سوالات میتوانند موقعیتی را فراهم آورند تا مشتری باداشتن اطلاعات بیشتر و دقیقتر، تصمیمگیری کنید. تجربه نشان داده که این افراد،جدیتر از کسانی هستند که بدون تحقیق و به سادگی وارد...
-
تکنیک Feel/Felt/Found
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:09
معمولا افراد در مواجهه با هر پدیده جدید ابتدا حالت دفاعی میگیرند، این عملکردیکی از استراتژیهای ناخوداگاه ذهن است به بیان سادهتر، بشر در مقابل هر پدیده تازهجبههگیری کرده و مقاومت میکند و تا به آن عادت کند بارها و بارها انرژی خود را صرفمقابله و پس زدن آن مینماید بنابراین توجه داشته...
-
رهبری پنج ضلعی
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:07
برای کسب موفقیت، نیازمند یک ساختار رهبری پنج ضلعی هستید. ابتدا یک مشاور بیابید. اگر می خواهید به دیگران مشاوره دهید، خودتان نیز باید از یک مشاور قوی بهرمند باشید. شما به گروهی از مغزهای متفکر نیاز دارید که طالب موفقیت شما باشند، بعلاوه اینکه شما به حمایت سرگروهی خود نیز نیازمند هستید. رهبری پنج ضلعی به این معناست که...
-
گزارش کار زیر مجموعه
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:06
وسیله دیگری که ما برای «اجبار به کار» گروهمان از آن سود می بریم، گزارش های زیر مجموعه ها بود. ماصفحه ای از پیش طراحی شده را در اختیار توزیع کنندگان قرار می دهیم تا به طور داوطلبانه پر کنند و روز شنبه برای بالاسری های خود بفرستند. این پرسشنامه شامل سؤالات زیر است: این هفته چند تماس داشتید؟ از میان تماس ها چند قرار...
-
مهارت در گوش دادن
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:04
ماهیت یک سازمان، به دلیل کار تیمی و کنار هم قرار گرفتن افراد، اقتضا می کند گفتگو در یک سازمان و شرکت به عنوان یک ابزار مهم برای ارتباط اثربخش و کارا، به شکل مناسبی انجام شود. بخشی از گفتگو، گوش کردن مناسب است که به شما و سازمانتان کمک می کند تا کارهای خود را بهتر پیش ببرید. نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا بهتر گوش...
-
نحوه انتقاد کردن از دیگران
چهارشنبه 4 شهریور 1394 15:02
نقد به واسطه نهیبی که در آن فرد خاطی دریافت می کند دردناک است و باعث موضع گیری فرد نقد شونده می شود حتی اگر خطاکار باشد. در خیلی از مواقع هم که فرد اصلا خود را از خطا به دور می داند و به سرعت در موضع انفعال قرار می گیرد. بنابراین برای نقد کردن حتما باید روش های مناسبی را برگزید و امیدوار بود که شاید اثربخش باشد. برای...
-
هفت خصلت یک رهبر بازاریابی شبکه ای
چهارشنبه 4 شهریور 1394 14:59
آنها که آرزومند رهبری یک بازاریابی شبکه ای را دارند باید چند خصلت شخصیتی را در خود پرورش دهند که عبارتند از : خصلت اول : انگیزه انگیزه واژه دیگری برای بلند پروازی است ، عطش موفقیت است ، آتشی در درونتان.برخلاف شش خصلت دیگر ، اگر انگیزه نداشته باشید ، به سختی می توانید آن را کسب کنید . بعضی آدم ها در سختی های مالی و...
-
تکنیک فکر کردن و فهمیدن
چهارشنبه 4 شهریور 1394 14:56
وقتی کسی با شما مخالفت کرد از تکنیک فکر کردن و فهمیدن استفاده کنید گاهی پیش می آید که وقتی کسی را به جلسه معرفی ........ دعوت می کنید و یا در حین برگزاری جلسه با شما مخالفت می کند. فکر کردن و فهمیدن تکنیکی است که به سادگی می توان آن را فرا گرفت و در چنین شرایطی استفاده کرد. در مثال های ذیل معمول ترین انواع مخالفت ها...
-
پلن در آمد زایی شرکت بازاریابا ن ایران زمین(BIZ)
شنبه 24 مرداد 1394 16:10
طرح درآمدزایی و مثال ها طرح سوددهی شرکت بازاریابان ایرانیان زمین از 4 قسمت مجزا تشکیل شده که نمایندگان مستقل شرکت می توانند در هر قسمت با احراز شرایط مشخص شده، پورسانت یا پاداش آن قسمت از طرح سوددهی را دریافت نمایند. یکی از بخش های مهم در تجارت بازاریابی شبکه ای طرح سوددهی شرکت می باشد. در طول سال های زیادی که از تولد...
-
راه اندازی پمپ
شنبه 24 مرداد 1394 15:54
مشوق فروش، زیگ زیگلار تلاش برای موفقیت را به پمپ های دستی قدیمی تشبیه می کند. امروزه اگر آب بخواهید، کافی است شیر را باز کنید، اما در روزگار قدیم به دست آوردن آب تلاش بیشتری را طلب می کرد. ابتدا باید پمپ را به راه می انداختید؛ بدین معنی که باید ابتدا مقدار اندکی آب سر آن می ریختید تا جریان آب به راه افتد. زیگلر در...
-
حکایت چوب بر
شنبه 24 مرداد 1394 15:50
حکایت چوب ب ر روزی یک چوببر باتجربه در جنگل به یک چوببر تازهکار برخورد. چوببر تازهکار مثل وحشیها به جان تنهی درخت افتاده بود و کاری از پیش نمیبرد. بعد از ساعتها جان کندن تنها توانسته بود کمی پوست درخت را خراش بدهد! چوببر باتجربه با مشاهدهی سختکوشی و تقلای بینتیجهی چوببر تازهکار، دلش سوخت و گفت: «هی رفیق!...
-
تفاوت های اصلی بازاریابی شبکه ای با سیستم های هرمی و کلاهبرداری
شنبه 24 مرداد 1394 15:40
-
داستان قورباغه ناشنوا
شنبه 24 مرداد 1394 15:38
داستان قورباغه ناشنوا روزی از روزها گروهی از قورباغه های کوچیک تصمیم گرفتند که با هم مسابقه ی دو بدهند . هدف مسابقه رسیدن به نوک یک برج خیلی بلند بود . جمعیت زیادی برای دیدن مسابقه و تشویق قورباغه ها جمع شده بودند … و مسابقه شروع شد …. راستش, کسی توی جمعیت باور نداشت که قورباغه های به این کوچیکی بتوانند به نوک برج...