از آنها بخواهید افرادی را به شما معرفی کنند
یکی از هیجان انگیزترین چیزهای بازاریابی شبکه ای این است که شما الزاماً همه کسانی را نمی شناسید که اعضای خانواده و دوستانتان می شناسند. بنابراین ممکن است آنها کسانی را به شما معرفی کنند که وارد تجارتتان شوند و کلی در درآمدتان مؤثر باشند.» فرض کنید کار را به عمو علی معرفی کرده اید و او بعد از آنکه خوب به حرفهایتان گوش کرد، می گوید که به این کار علاقه ای ندارد.
شما دو گزینه بیشتر ندارید: از عمو علی تشکر کنید و موضوع را عوض کنید ، یا از عمو علی تشکر کنید و از او بخواهید افراد دیگری را به شما معرفی کند. از آنجایی که عمو علی واقعاً قصدش کمک کردن به شماست، پس به « دایره نفوذش » فکر می کند؛ یعنی دوستان، همسایگان و همکارانش و احتمالاً یکی ، دو اسم به شما تحویل می دهد.
ارجاع و معرفی افراد از سوی بازار گرم شما به نوعی فهرست افراد درجه یکتان را افزایش می دهد وقتی شما با دوست عمو علی تماس می گیرید، شما دو نفر با هم غریبة غریبه نیستید: « هر دوی شما عمو علی را می شناسید. همین آشنایی کافی است که به شما اجازه دهد محصولات/ خدمات و فرصت تجارتتان را به آن فرد هم معرفی کنید. هیچ بعید نیست که دوست عمو علی «بله» بگوید.
ادامه مطلب ...