بازاریاب شبکه ای قانونی -نتورک مارکتینگ-آموزش اصول وفنون بازاریابی شبکه ای

آموزش بازاریابی شبکه ای - صنعت نتورک مارکتینگ-بازاریابی شبکه ای قانونی- mlm-فروش مستقیم-آموزش کسب و کار اینترنتی (کاملا تصویری)

بازاریاب شبکه ای قانونی -نتورک مارکتینگ-آموزش اصول وفنون بازاریابی شبکه ای

آموزش بازاریابی شبکه ای - صنعت نتورک مارکتینگ-بازاریابی شبکه ای قانونی- mlm-فروش مستقیم-آموزش کسب و کار اینترنتی (کاملا تصویری)

راه اندازی پمپ


مشوق فروش، زیگ زیگلار تلاش برای موفقیت را به پمپ های دستی قدیمی تشبیه می کند. امروزه اگر آب بخواهید، کافی است شیر را باز کنید، اما در روزگار قدیم به دست آوردن آب تلاش بیشتری را طلب می کرد.

ابتدا باید پمپ را به راه می انداختید؛ بدین معنی که باید ابتدا مقدار اندکی آب سر آن می ریختید تا جریان آب به راه افتد. زیگلر در کتاب خود با عنوان «آن بالا می بینمت» توضیح می دبعد باید حسابی عرق می ریختید و چند دقیقه ای با همه نیرو پمپ می زدید تا آب از اعماق زمین بالا بیاید. در این چند دقیقه هیچ آبی از دهانه پمپ بیرون نمی آمد. زحمتی بود که پاداشی نداشت.

  

 

در پایان به هر حال آب بالا می آمد. در این لحظه همه چیز تغییر می کرد. به جای تلاش های بدون پاداش، حالا نوبت نتایج بسیار با تلاش اندک بود. با اندکی فشار بر دسته پمپ، آب فراوانی از دهانه پمپ بیرون می پاشید. تنها کافی بود آرام و ملایم پمپ بزنید تا جریان آب ادامه بیابد.

به راه انداختن یک تجارت هم شبیه این است. مرحله آغازین، به تلاش بسیاری نیاز دارد و حاصلی اندک دارد. اما به محض اینکه تجارت شما سودآور می شود، پولهای نقد سرازیر می شوند، حتی اگر شما از شدت کار خود بکاهید.

این به خاطر قدرت اهرم است. استفاده از اهرم به بیان ساده یعنی کاری کنید که دیگران کار شما را برایتان انجام دهند. در تجارت های معمول رسم بر این است که فشار کار بر دوش کارمند و کارفرما باشد، اما در یک شرکت بازاریابی شبکه ای، کارتوسط شبکه ای از مسؤولان فروش مستقل انجام می شود. هر چه تعداد اعضای زیر مجموعه خود را افزایش دهید، کمتر مجبورید کار کنید.

تجارت های سنتی، وضعیت اهرمی سودمندی ایجاد می کردند، اما بازاریابی شبکه ای در این ویژگی از آنها پیشی گرفته است؛ چرا که در سازمان بازاریابی شبکه ای شما از نیروی رشد هندسی [یا تصاعدی] بهره مند هستید.

مطابق نظر ریاضیدان ها، یک کمیت هنگامی رشد هندسی دارد که شما آن را چندین بار به طور منظم در یک عدد دیگر ضرب کنید. به عنوان مثال اگر شما یک پنی داشته باشید و هر روز آن را دو برابر کنید (یا ضرب در 2 کنید) در پایان ماه آن پنی تبدیل به 21 میلیون دلار شده است (با فرض این که دو برابر کردن در روز اول آغاز شده باشد.)

 

سازمان های بازاریابی شبکه ای از پدیده ای نظیر این سود می برند. فرض کنید شما ظرف یک ماه پنج نفر را جذب خود کنید. حال فرض کنید در ماه دوم هر کدام از اعضای زیر مجموعه شما بتوانند پنج نفر را جذب خود کنند. اگر این فرآیند ماه به ماه بدون کم و کاست ادامه یابد – یعنی هر عضو دقیقاً پنج نفر دیگر را جذب نماید – از لحاظ نظری بعد از 6 ماه شما 19530 مسؤول فروش ( یا توزیع کننده ) در زیر مجموعه خود خواهید داشت . این است معجزه اهرم .

 

مسلماً کارها در دنیای واقعی هیچ وقت این طور کامل پیش نمی روند. بسیاری از افراد زیر مجموعه شما بعد از گذشت زمان اندکی، این کار را رها می کنند. بعضی دیگر می مانند اما موفق نمی شوند کسی را جذب خود کنند. در یک سازمان بازاریابی شبکه ای واقعی، شما مجبورید مدت ها پمپ بزنید تا در نهایت آب جریان یابد. اما آب بالاخره روزی فرا می رسد. فقط کافی است به پمپ زدن ادامه دهید. یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و در می یابید لحظه جادویی فرا رسیده است. زیر مجموعه شما خود به خود رشد می کند. هر ماه که می گذرد حق کمیسیون شما بیشتر و بیشتر می شود. نیروی اهرم در اختیار شماست. هد: «قبل از اینکه چیزی بگیرید، باید چیزی می دادید.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.